IT'S RANDOM ME :\

in the process of becoming a good muslim,a good daughter,a good sister,a good student,a good girl and a good people :)

Friday 23 March 2012

HIJRAH SEORANG KAKI SEMBANG KENCANG

salam & hai kepada handsome adam  & pretty hawa :) first of all  gua nk mintak ampun mintak maaf kat uolls  cuz gua nk  berhijrah.PENGHIJRAHAN = BERUBAH OR BERPINDAH DGN TUJUAAN & NIAT YG BAIK.bukanlah entry kali ni gua nk ckp yg gua nk berhijrah dari seorang kaki sembang kencang kpd kaki sembang hati tetapi gua nk berhijrah dari sekolah kementerian kpd sekolah maktab berasrama penuh.betullah dgn ayat yg gua sentiasa percaya selama ni iaitu ," rezeki pasti ada di mana-mana".mungkin gua bukanlah bdk asrama ambilan pertama mahupun kedua tetapi ambilan ketiga.lu org ada? LOL.Di sekolah kementerian,gua mmg dikenali sbg bdk yg suka bersembang kencang.semua yg dibualkan gua pasti secara rancak & kencang.hanya kerabat2 yg tertentu sahaja faham tentang topik yg dibualkan.itu kalau di sekolah kementerianlah.gua belum tahu lagi style sembang yg akan gua jalani di maktab nanti.harap2 sembangnya bisa  menjadi kencang & mesra disapa telinga :p  to be frank,gua mmg nervous & tangkai jantung gua mmg sedang bergetar-getar tika ini.mungkin ini juga yg dirasa oleh azra,aino & esha.tiada org yg pernah bagitahu gua bahwasanya beginilah rasa satu penghijrahan.hijrah tidak semudah alif ba ta.serius  ! gua tinggalkan banyak perkara  semanis kurma  &  sebahagian dari diri gua di SMK BANDAR BARU SUNGAI BULOH.gua  tinggalkan kawan2 sehebat gua,cikgu2 semesra gua & pengalaman seawesome gua.sigh.bukan tu je,gua juga tinggalkan parents & family seindah gua  terutamanya mama! arrgghhh gua tak sangka sekencang ini penghijrahan gua.kalau benarlah penghijrahan gua kali  ni adalah penghijrahan paling awesome gua pernah buat,gua sanggup tempuh.kalau benarlah penghijrahan gua ni mendatangkan kebaikan kepada semua pihak,gua sanggup lakukan.kalau benarlah penghijrahan gua ni adalah satu pengorbanan buat  parent gua,gua ikhlas berhijrah.gua berdoa agar Allah memberkati penghijrahan gua ni.maka,sudah tibalah masanya gua,si kaki sembang kencang berhijrah ke MAKTAB RENDAH SAINS MARA JOHOR BAHRU :) InsyaAllah,semuanya akan selamat  & berjalan lancar.


doakan gua sihat & kuat di sana,ya :D 
terima kasih.

No comments:

Post a Comment