IT'S RANDOM ME :\

in the process of becoming a good muslim,a good daughter,a good sister,a good student,a good girl and a good people :)

Wednesday 1 June 2011

jatuh juga,,:D

aku tak boleh nk ckp mcm mana leganya bila karangan ny da siap..penat aku memerah otak mencari idea dan penat gak aku berdating dgn google n wikipedia mendapatkan maklumat!!rupa2 nya bukan senang nk jadi tokoh kemerdekaan ny.byk gila benda nk kena pesan kt rakyat supaya jaga negara n sbgnya.utk karangan kali ny aku pilih DATO'ONN BIN JAAFAR sebagai tookoh yg aku nk tiru!kenapa??sbb tahun ny dlm form 3 aku baru je study pasal beliau.byk jasa n pengorbanan beliau yg kita tak nampak..kita hanya nampak jasa TUNKU ABDUL RAHMAN je.bukan ak nk ckp yg TUNKU ABDUL RAHMAN tak berjasa tapi hakikatnya DATO'ONN JAAFAR yg mencetuskan segala-galanya.beliaula yg menyatu padukan kaum kt malaysia ny.beliau jugala yg menubuhkan UMNO.kalau korg perasan,byk yg ckp TUNKU ABDUL RAHMAN yg memulakan semua benda tu tapi silap!orgnya ialah :DATO'ONN JAAFAR :D sedih aku study pasal sejarah hidup beliau :( byk gila halangan n org yg cuba nk jatuhkan dia.ramai plak tu yg tak endahkan kata2 dia.ultimately,aku mengaku yg study sejarah itu sebenarnya seronok n best! byk benda yg aku tak tahu,aku da tahu :)
bangga sekali dpt study pasal DATO'ONN JAAFAR and bangga tak terkata kerana aku punya IC biru di dlm dompetku :D





handsome nya :)

1 comment:

  1. yeah, Dato Onn is a great man. his son, Tun Hussein Onn too...tapi, tunku yang menyelesaikan masalah indonesia dan filipina dengan jayanya. Tunku was a bit soft in his way of handling things. kita kene ingat, tanpa Tunku, Sabah dan Serawak x kan join Malaysia. i think everyone has their own strength and weakness. Dato Onn is too rash. ah well, he's a great man in his own way. you know Lyd, there are many unsung heroes who did their best to gain independence for Malaya. not just them, but others too. they are not Kings nor Princes, they are just the simple folks. how about our soldiers? they are heroes too.... the unsung heroes...

    ReplyDelete